Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 23 de maig del 2016

A TAVERNES DE LA VALLDIGNA...

 PETJADES A SOBRE DE LA SORRA




                        

A TAVERNES
DE LA VALLDIGNA...

( 22/05/2016 )

El mar, avui, n’era una flassada
amb volants blanquinosos;
on moltes ninetes blavenques
amb ventalls nevisquejats
ballaven al son dels acordions...



Pexinetes de colors, n’he trobades,
on de dintre d’elles,
caretes amb somriures ben amples,
eixien de les seves esclofolles
i, de bell nou, tancaven
els seus portells, per a submergir-se’n
al fons dels oceans...

Pensaments d’aigua, avui, m’han
cinglat als pèlags, on he llançades
les meves preguntes en petitones
capses nacrades,.... Les respostes,
me les han dutes les brises marines,
amb regalims de plomes diluviades.

Amb peus nusos, he deixat les
meves petjades dibuixades, a sobre
del sorralenc, per sí de cas,
el meu estimat, hagués delirat
per calçar-se’n els seus peus amb elles,
i, doncs, ....prosseguir el mateix recorregut,
un, a recer de l'altre, agafats de les mans..

Un cargol de mar, apropat a recer
de les meves oïdes, em cantusseja
cançons d’antany, on un oceà embravit
a una muller s’engolia,
mentre el seu amant, reia com un boig
i, amb fils de núvols, l’alliberava 
de les dentegades de Neptú.....

Uns braços cisellats pels records
del passat, m’encerclaven de tendreses
 i, quan n’he volgut resseguir 
el meu camí, m’he quedada ben enclavada
al mateix indret.
Els rellotges de sorra, de sobte, 
se n’havien aturat,...!  

El temps no avançava ni retrocedia...!

Quan el rostre d’aquell ésser l’he pogut
entreveure, entre cortinatges entelats,
no n’he endevinat a qui pertanyia...
 
 
Al girar-me d’esquenes, 
una figura desdibuixada
al darrere meu, en feia servir de peücs 
les meves empremtes,
gravades a sobre de l’arenós....

I, de cop i volta ...!


N’he recordat.... què amb aquest espectre, 
mai, no n’havíem fet, tots dos plegats, 
cap travessia, a vorera de mar ....


Qui era...?




Adela Payá i Prats
          

     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada