Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 25 de maig del 2016

TU, EL FAR ... JO, LA SEVA LLUM...

FAR A VALÈNCIA ...

                       

TU, EL FAR ...
JO, LA SEVA LLUM..

Al nostre tàlem
de brancall llaurat,
dos éssers s’esgarrifen,
desfent-s’hi
entre batzegades
de núvols cridaners...

Abans de fondre’s
en guspires de caliu,
la teva boca xuclo
molt a dintre meu:
llavis de melicotó,
entre llepades, assaborits
per les llengües de vellut,
què en brins d’escumes,
desempalleguem,
curullant els nostres cossos,
de llavors de magranes....

Els teus llambrots,
móres del meu cor,
abillen els meus esbaldrecs,
de degoteigs de carboncle;
a d’ells, te’ls retorno, cisellant
el teu cos de maduixes...

Tu, ara convertit
en l’home brasejat
et nodreixes de lluernes
en la foscor,
havent-ne il·luminat
els crepuscles d’aliances
tornassolades...

Engalanats de farell,
a la mar, l’hem emplenada
d’onades enrojolades:
sanefes d’enagos carmesí
amb terbolins de fragor,
què molt al fons, han ofegat,
espinguets d’esmaragdes...

Planys de peixets,
llampeguen d’espurnes
trenades,... enlluernats
de llunes i, de calitges,  
cavalcant envers nous
horitzons, al damunt,
dels seus corsers
emblanquinats,
omplint les nostres ullades,
de pinzellades submarines,
mentre els dos, ballem
la dansa de les llumenetes,
força acoblats, durant totes
i, cadascuna de les nostres nits....




Adela Payá i Prats







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada