Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 4 de maig del 2016

TRISTESA....

FOTÒGRAF: JÖRG DÜSTERWALD



TRISTESA....

Quantes paraules dolces, sense faïments;
Quants llavis pronunciant:
“t’estimo” silents,
per no atrevir-se’n a vocalitzar
ni una paraula enternidora;
quantes mans asprives
per a no iniciar ni una carícia;
quants cossos prepotents,
presumint de les seves carcasses,
per a no saber-ne complaure a l’amor...


Tants cistells reblerts de flors emmusteïdes...!
tantes mans omplertes de dits fustigadors..!
tants musells inflats com a globus
disparant dards emmetzinats..!
tants cossos rebutjats, per atrevir-se’n
a envellir...!
tantes morts amorosides, abans d’hora...!
tantes tristeses desesperades...!

Fer arreplecs de mirades engelabrides
pot esparpillar-ne al monstre del desamor...!

Confusions de les tendreses, per exaltar
cossos esmorteïts,
que se n’han oblidat d’estimar,
què per tornar a excel·lir-se’n,
deleren  per poder abillar-se’n
amb pells de sedalines, i botons saltons
d’ulls empeltats,
que abandonen tot el que al llarg de les
seves vides, n’han construït,
passet a passet, per a caure
als nierols dels borinots.....

I, m’assec a vorera de mar,
per a reblir-la de més aigua i,
de més salubritat.
M’abelleix ploriquejar,
he de treure’n de dintre meu,
aquestes pedres adolorides,
que em constrenyen el meu cor...

Quants amors mentiders...!
quants mots ofegats d’incredulitats...!
quantes sofrences ofrenades
gratuïtament en safates d’or...!
quant de trasbals i, de neguit...!
Em sento tota clivellada...!

Aquesta nit aniré a dormir al bosc..!

Li demanaré al guardià dels Roures, què
m’obri la porta de l’arbre i, que em deixi
passar el foscam, a recer, de les seves sàvies
paraules....

Em pregunto com podré seguir vivint
acumulant a dintre meu, any rere any,
tantes i, tantes malenconies...
Em sento com un eriçó, que de sobte,
converteix les seves pues, en llaçades
que s’enfilen fins les nuvolades i, queda
suspès del cel, com qualsevol ocell...

Vull volar....!



Adela Payá i Prats





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada