Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 10 d’abril del 2017

DE RETORN A CASA...

 
 JEAN BAPTISTE SIMÉON      CHARDIN
 ( 1699-1779)
 “ EL Nin de la Baldufa “




                                    

DE RETORN
A CASA...!




No rodolaré més com
baldufa ballarina,
ni obeiré els desitjos dels qui
emplenats d’avorriments,
fan esclafir els seus riures,
en veure com alguns hi vessen
llàgrimes a dolls..


Ja alguns germans de la Natura
em conten moltes històries
terribles i, ells, ja m’hi ajuden
a brodar-me'n els enagos amb els
quals, n’hauré de confrontar-me’n
amb ells:


<Els enganya humans>


Em relaten què no hi serà senzill,
què n’hauré de preparar-me
amb voluntat i, tenacitat.


No en faré més giravolts al
voltant dels estels,

sense saber-ne abans, 
la raó i, els motius
de tot plegat;
no us faré mai més d’esquer,
això, ja s’ha acabat, la meva
consciència, ja se n’ha adonat
de moltes tretes i, malifetes.


Jo, què em pensava que tot

n’era bondat, a l’altra banda
de les xàvegues i, vés per on,
les enganyifes també se n’han
instaurat enllà..


Arribar a vora dels nostres
esperits, sembli ser,
que també en serà
un llarg camí per anar superant
obstacles i, estratagemes.


Ara, recordo com alguns
malalts, en retornar a la vida
des del seu estat de coma,
ens relataven que se n’havien
topat amb un gavadal d'éssers
monstruosos..


Astúcies i, ardits per tot
arreu, com sí ací a la Terra
no haguéssim tingut prou i, 

massa amb tot el que n’hem
viscut i, tanmateix ens queda
per viure.



Tan cegos i, sords, tan desinformats,
emprats com monyicots,

a les ordres de tothom, 
menys a les nostres pròpies lleis.
Declaracions de vides alienes,
que no pas les nostres.


No en faré més giragonses, 

restaré queta, fins que senti 
els clamoreigs
de la meva essència vital,
aleshores,
en faré connexions amb ella i,
marxaré al lloc, al qual li'n pertanyo.







Adela Payá i Prats




 
                                            

             

                                    



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada