Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 27 d’abril del 2017

LA JOIA RESTABLIDA....



BEATRIZ AURORA
" Et Regalo un Estel "





                          

LA JOIA
RESTABLIDA....!





He fet fugir de dintre meu
pensaments sòrdids,
he fet esvair-se’n aquells dubtes
que encara amb dentegades
punxerudes em rosegaven
per dintre.


He engarjolat a les feres ferotges al fons de les seves masmorres.


I, de la mar, aquests dies assolellats,
n’he recuperat aquell escapoló
d’ànima estavellada,
que tanmateix n’era endormiscada;
l’he desvetllada amb dolces
melodies i, l’he invitada a restar
ací a la Terra i, no pas als somnieigs escalabrats.


No paga la pena curullar somnis
mentiders, que com emparrats
s’enreden al teu voltant.


He hagut de celebrar amb calzes de vi, cada glop, 

que em pogués
mantenir-ne ben desperta
en aquest trajecte què n’és la vida.




Assaborir amb gusts renovats
l’exquisidesa de la bellesa, 

que tant s’hi pot trobar en la saviesa com en la humilitat..


Enretirar del meu viarany
a tots els pomposos i, els jactanciosos,
a tots aquells, que s’hi adeliten per
atorgar mediocritat a les vides
de tothom;
agafar-me’n de la mà dels qui
tot ho contemplen amb els ulls
de la innocència i, de la noblesa,
i, ja mai més girar el meu cap
enrere..


Una nova vida colrada de màgia
n’és al davant meu...I amb mans
enjoiades de talismans encantats,
em preparo per a grimpar per les
cingleres escarpades..


N’he après a trencar els maleficis
dels bruixots, i amb un somriure
joiós, aqueixes les seves perversitats,
les hi he retornades a mans vessades,
sols que ara, refulgeixen de tendreses
i, no pas d’estratagemes.






Adela Payá i Prats








                          


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada