Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 7 d’abril del 2018

ABILLADA DE CIRERER...

CIRERERS



        
                                           

ABILLADA
DE CIRERER...


Hi duc el vestit dels cirerers,
tot el meu cos n’és abillat
de pètals emblanquinats,
jaspiat al centre per uns
flocalls enrossits.

Els peus els he aprofundit
sota la terra, els braços
llueixen de branquillons
tots empolsegats d’albor.

Als meus llavis s’hi
aboquen somriures de cireres,
i, els meus ulls, dos fanals
que titil·len en veure’t
al meu davant, recitant
poemes tan preciosos.

Catifes blanques s’estenen
al voltant dels arbusts,
i, una nena entremaliada
fa dibuixos a terra amb
les petalines de les flors.
Hi esbossa els rostres de cadascun
dels poetes que han declamat
els seus versos.

Mentre ningú no em clissi,
ara disfressada d’arbre,
davallo des del cel a la Terra
farcellets de bons desitjos
per tothom....N’hi ha qui
sense esmentar res de les
seves febleses, ja en té a l’abast
tot allò que precisava per
a guarir-se’n;
com remeis a problemes sense
cap solució...I aquella
bessonada, que pateix d’òbits
ben propers, se les ha estiregassat
els seus cordills argentats,
fins a fer-los reviure per
un patracol d’anyades.

Avui, empolainada de fada
amb glassa blanquívola,
m’he banyat als rierols dels
cels, he parlat amb els albats,
he recolzat el meu cap a sobre
de coixins de núvols,
i, el Sol en feia molts petons
de drupèoles.

Sense tu, adonar-te’n, n’he fet
de vehicle per a dur-te’n
des dels eteris, allò que tan
fortament desitjaves i, que mai
no t’hi vas atrevir a expressar-ho
de llavis enfora.

És tot teu,....Gaudeix-ho...!





Adela Payá i Prats






    

                                  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada