Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 29 d’abril del 2018

MEDUSES...

Medusa: Caravel·la Portuguesa





Medusa: Ortiga de Mar



                            

MEDUSES...



Cinc dits de meduses caravel·les
Portugueses, en una mà
i, en l’altra, cinc dits de meduses
d’ortigues de mar.

M’enredes al teu cos translúcid
i, emplenada d’esperonades,
em converteixo en bestiola
salvatgina.

Seran les fiblades, o aquest
sentir-me’n tota esgarrapada
de tentacles, que s’hi difuminen
entre els onatges.

Aquest ball enfollit em té
corpresa i, en arribar a vora
de mar, com un bòlid punxerut,
emprendré el meu destí.

A tothom escridassaré què
al pèlag han colgat éssers
transparents, força perillosos.
Tal vegada volen espantar-nos-en.

Mostraré les meves burxades
com signe de veracitat,
quan em comenten que he de
mullar-me-les en aigua salabrosa.

No nedeu mig encegats,
abans heu de posar-vos les
ulleres marineres i, anar mirant
de mica en mica.

Una medusa amb forma humana
riu que riu, en brodar pells
d’agullonades i, amb besades
lascives t’ompli el cos d’espícules
feridores.

Cinc dits de meduses caravel·les
Portugueses, en una mà
i, en l’altra, cinc dits de meduses
d’ortigues de mar.

El malfactor s’ha empavesat de
rosaris de fiblons i, va repartint
dolences al bell mig de l’oceà.
Allargassa els seus apèndixs ben de pressa.


Ara, de dintre de la seva panxa
en treu borses i més borses de
criatures com ell...Fugiu,...! avui les aigües
estan infestades de llàgrimes de mar.






Adela Payá i Prats

   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada