Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 9 d’abril del 2018

PETJADES VERSIFICADES...


SENDERISME    



                            

PETJADES
VERSIFICADES...

( 07/04/ 2018 )

Demà hi aniré a la serra;
aquesta nit, l’aigua de pluja,
n’haurà deixat la terra
humitejada, i ben xopa,
per a poder olorar-la a la
matinada amb molt de goig.

M’enduré el mòbil, amic, ...!

Quan andarejo a soles per les
muntanyes, sempre el duc,
per si de cas, entropessara
amb alguna que altra feristela.

Xiruques ben cordades,
anorac impermeable,
un bon barret de llana
a sobre del cap, ulleres de sol,
el traster de la música;
unes mandarines per menjar-ne
alguna cosa i, una ampolla
d’aigua verge de la serra,
sense additius ni fluor.
També porto una llanterna,
per sí he d’entrar-hi
a alguna cova, on viuen 
els dracs blancs.
Per suposat la motxilla,
arreplegadora de tantes
andròmines.

Pensaré amb els teus poemes
mentre ronsejo entre els senderols;
ja m’agradaria ser-hi amb tots
vosaltres,...Però de vegades, li’n
pregunto a la meva companya:
la soledat,
i, ella, em diu que no en té
massa ganes de viatjar,
no la puc treure del seu
encabotament..
N’és tan tossuda...!

A cel obert o a cel encobert,
( frase teva, d’aquest vespre )
els poemes vostres no podran
enfugir-se’n;
de tota manera, els versets
hi seran enfilats amb
èlitres de llavis sibilants,
esbargint-se’n com ocells,
emprenent el seu primer vol.

Mentre hi faci petjades a sobre
del terregam, dibuixaré la forma
de les meves sabates,
on al mateix temps,
tu pinzellaràs els espais de
quartets florits.

Caminaré, muntaré roques
i vessants;
els esbarzers voldran arrapar-se
a la meva pell;
les argelagues m’encisaran;
els peus de tant en tant
s’esllavissaran pels rocams,
malgrat això, les ventades em
duran dolces estrofes
rimades amb la cadència 
dels meus sospiralls.

M’asseuré a sobre d’un roquissar
i, amb assossec deixaré arribar
una rere l’altra, totes i, cadascuna
de les corrandes...!

Tinguis per segur que cadascuna
d’elles, hi sabrà el viaró a resseguir.
Les abraçaré amb tota la meva 
ànima, les acoloriré de siluetes visuals, 
de veus cantívoles i, fins i tot, 
ballarem al voltant de les arbredes 
amb bufits albins.







Adela Payá i Prats
        
   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada