Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 9 d’agost del 2016

UN ALTRE DESTÍ....




                               
 CLAUDE MONET
( 1840-1926 )
El Camí de la Cavee, Pourville
                               

                                

UN ALTRE DESTÍ...!




Davallaré les escales
una rere l’altra, fins arribar
al celler del meu cor.
Miraré al voltant de la meva closca,
i, llançaré a les escombraries
totes les deixalles amuntegades
a les raconades.


Amb mans de piròmana
les botaré foc i, ja mai més deixaré
que cap esdeveniment, marceixi
la meva ànima.


Ja hi ha arribat l’hora de fer-ne canvis,
de posar-me’n les xiruques bellugadisses,
i, de traslladar-m’hi a un altre lloc;
d’escriure a sobre del paper uns altres designis i, de fer-ne esborralls de totes aquelles desfetes, que em varen allunyar dels somriures.


Encendré torxes al fons de les esplugues,
dialogaré amb els meus avantpassats,
tatuaré el meu cos amb pintures ancestrals,
i, a sobre dels meus orígens, iniciaré un nou destí.


Parlaré amb els germans grans
i, amb els germans més petitons,
i, a la fi, potser, hi pugui entendre
el significat d’algunes tiges colltorçades.


No en faré enyors dels amors del passat,
de tots ells m’acomiadaré amb flors i, petons.


Ara n’hi ha que cisellar empremtes
a sobre del rocam i, d’aprendre a escoltar la meva veu, que al llarg del temps, hi vaig
capbussar al dessota dels oceans.







Adela Payá i Prats
             


                                


                                


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada