Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 5 de desembre del 2016

CADA JORN, UN NOU APRENENTATGE...




 UN BARRET MÀGIC;
 www.artelisa.com



                                   

CADA JORN, UN
NOU APRENENTATGE...!




Vull posar-me’n al damunt
del meu cap, un barret de llums,
que m’inspiri de molts
coneixements,
que em faci entendre,
el que ara no assoleixo.



Què em desconnecti de tantes
incerteses i, d’un munt
d’interrogants,
que em faci avançar i, no pas
retrocedir, en un món que
es diverteix de repetir-ho tot
una i, altra vegada, mentre
les nostres testeroles semblin
tambors repicant,
sempre i, a tothora,
la mateixa cantarella.



Les nostres neurones atabalades
de les mateixes sonoritats,
 s’han arraconat en un indret;
totes ben fastiguejades,
ja s’hi neguin a fer-ne de tornaveus.


Me n’he acoblat el capell de les
llumenetes i, déu n’hi do...!.
semblo un semàfor
de moltes coloraines.

Cada color, n’és en concordància
amb una nova coneixença.
Avui n’he après
amb color esgrogueït,
que sí t’hi neguis a fer-ne de ressò
a les musicalitats força reiteratives
i, fas avanços d’altres solfejades,
el teu cos, rejoveneix .


Tot allò, que n’és de quotidià,
ens minva les nostres forces...!

I, aleshores, ens fa envellir-nos
d’avorriments....!
Empal·lidint-nos fins la mort...!


Ara, n’estic ben engrescada,
en pensar que demà amb un altra
pinzellada de ben diferent
a la d’avui i, envoltada d’altres
sonoritats i, de formes
geomètriques diverses,
un altre coneixement nou
n’hauré d’abastir.






Adela Payá i Prats




                                   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada