Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 28 de desembre del 2016

FRED D’UN 28 DE DECEMBRE....

FOTOGRAFIA DE BRASSAÏ ( 1899-1984 )
 " Lovers in Bistro " ( 1933 )




                                     

FRED D’UN 28
DE DECEMBRE....


Una nit glaçada,
passejant pels ponts,
amb una lluna minvant,
mostrant-nos
una sanefa d’esquàlida llum
amb la seva bufandeta
d’ermini al seu voltant.

Fico les meves mans
entre les teves,
al fons de les butxaques grans
del teu abrigall de llana,
on de sobte,
s’eixampla per a donar-ne
cabuda als meus cinc dits
força engelabrits;
pronunciem amb el mateix to
de veu, en boques tremoloses,
el fred polar,
que avui, se n’ha instaurat
al nostre poble,
tan gèlid i, tan emboirat...

Encara que els dos tenim ganes
d’alguna beguda ben calenta,
ens hem entossudit per conversar,
mentre ramblejàvem, a sobre,
dels empedrats amb paraules
que ressonaven al so de les 
nostres petjades...

A la fi, dispostos a prendre
un beuratge bullint,
n’has fet màgia
i, de dintre de la meva tassa
de timoner,
n’he tret dos anells acoblats
per una cadena argentada,
amb pedres blavinoses.

Tu, deies que li n’hauria
caigut a la cambrera,
però tothom feia mofa
de la meva ingenuïtat.

N’havies segut tu
l’autor d’aquest regal,
tan liquat i, tan aigualit
i, hem passat el capvespre
rient-nos sense parar
de les teves subtileses.

Et pregunto quina cosa
vol dir-ne aquest present.
No n’és el meu Sant
tampoc n’és el meu Aniversari
i, tu, reblit de riallades,
afegeixes:

“Sóc jo, abillat de blau i,
n’ets tu empolainada
de platejat...”

Vull que passem tots dos
plegats, una estoneta
ben engalzats
als teus dits anular i, cor;
en acabar aquesta frase,
un petó inesperat,
dolçament neguitejat,
se n’ha ajaçat, al damunt,
dels meus llavis entreoberts...
Ell, havia considerat què
la nostra primera besada,
hauríem de celebrar-la
amb un obsequi per als dos....






Adela Payá i Prats


              

                             

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada