Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 19 de desembre del 2016

PER QUÈ...?

Imatge: www.google.com " Flors Marcides "




                                            

PER QUÈ...?


Per què hi vas considerar 
que la meva ànima precisava 
dels teus mots
d’home delusori...?

Tanmateix hi pensaves 
què el nostre suposat amor 
es nodriria de falses
paraules...?

Cada vegada que un ésser 
maltracta a l’amor, 
empal·lideixen flors
al voltant de tots els jardins;
cauen del cel a la terra, 
ocells ferits,
esgrimint piuladisses entre
esgarrifances de plomes 
que s’hi neguen a emprendre 
el seu vol...


El Sol i la Lluna, s’amaguen, 
un a dintre de l’altre, 
eclipsant-se entre foscúries
i, lluentors;
fins i tot, la mar s’embraveix 
amb ones enfurismades...

L’esvoranc immens, 
que a dintre meu,
se n’ha aprofundit 
encara amb més
buidetat, potser, 
un dia també hi pugui
engolir-te, a tu, a dintre seu,
amb faules de sàtirs, 
amb llengües de vampirs...

Tu, la freda pedra, 
mentre jo com a terra, 
et sostenia...

Tu, la freda pedra, 
mentre jo com a mar, 
t’arrossegava a dintre meu...


Tu, la freda pedra, 
mentre jo com a cel,
t’irradiava de llum...

Fugiré lluny d’ací,
em perdré 
per tots els viaranys,
m’enlairaré 
per tots els firmaments,
em capbussaré 
al fons de totes les aigües
i, amb foc cremaré
cadascun dels teus poemaris,
i, aleshores,
un jorn, de cop i volta, 
li’n pugui trobar el sentit 
a tantes simulacions...

Per què hi vas considerar 
que la meva ànima precisava 
dels teus mots
d’home enganyívol...?






Adela Payá i Prats


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada