Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 3 d’octubre del 2016

DONES D’AIGUA...




   
   JOHN WATERHOUSE
( 1849-1917 )
 " Hylas i les Nimfes "


                                        

DONES D’AIGUA...!


Entre peixos de colors
i, meduses cristal·lines,
m’esgarrio enmig de les
turbulències blavenques.


Diluïda entre renovades aigües
transparents, dissipo columnes
de molts miralls.


Potser,...Hi sóc invisible...!


Avui, he deixat de ser- hi.
He ploriquejat
tant i tant, què el meu cos l’he desfet entre petxines i, caragols de mar.


Les sirenes em bressolen,
m’amanyaguen, entre les seves cues;
cançonetes, a cau d’orella,
m’entonen i, entre murmuris de sons, cavalco.u

Rosaris de còdols al meu cos
embelleixen,
dos ulls, com llanternes,
a la mar enllumenen;
ara, ella, tota de coloraines
a galop tirat, em submergeix.


Dones ploroses en cavallets marins
transformades, què de penes
desconsolades,
crustacis godallaven.


L’home a la terra, la dona a la mar,
ells, tots d’una peça,
de fang i, de colors bruns;
elles, totes metamòrfiques,
de lluna i de sal.


Tothom desencisat de l’amor
i, de les tendreses.


La Terra, despoblada de les fembres,
totes elles, endinsades a les profunditats,
oferidores de la seva maternitat
als mascles covadors d’ous marins.


El nostre planeta curull
de virilitat....!




Adela Payá i Prats
                      

                                   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada