Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 5 de maig del 2018

ELS QUI FAN I DESFAN...!







ELS QUI FAN I DESFAN...!



En arribar al regne dels qui
fan i desfan, quina cosa en faré…?


Em negaré a travessar els

túnels foscos...Fugiré de 
qualsevol que se m’hi apropi;
no confiaré amb ningú;
m’allunyaré el més ràpid 

que hi pugui de cadascun dels presumptes familiars;
faré la meva i, aniré per altres
viarons...?


O tal vegada, plori desconsoladament
per haver-me llevat 

el vestit de llacor i, 
aleshores, 
repartir besades a tots
els meus, que ni tan sols 

no em veuran.



En arribar al regne dels qui
fan i desfan, quina cosa en faré…?


Els mostraré el meu papir de
reclamacions, escrit dia a dia,
al llarg de la meva vida.


Els hi explicaré tot el que m’ha semblat un atemptat contra els éssers humans,
o potser reclami qui és l’autor
de la meva creació...?



O tanmateix, em senti tan anguniejada, que només 

en tingui l’anhel d’anar-hi 
coneixent l’Univers 
de pam a pam, ...un viatge inacabable que mai sabré
on finalitzarà.


Trobaré enemics a l’altre 

costat,.o criatures 
estrambòtiques, que
s’hi dediquin a fer-me el camí
més tortuós, o com diuen els creients, hi serà un camí 

de roses sense espines...?


Tindré coneixements per 

abillar-me amb les vestidures fluorescents i, despullar-me del meu hàbit de carn i d’ossos.
A mi ningú m’ha ensenyat 
com he de morir-me.



En arribar al regne dels qui
fan i desfan, quina cosa en faré…?





Adela Payá i Prats
              🎈

               

                              



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada