Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 3 de març del 2018

COM ET DIUEN...?

                           

Balthasar Kłossowski de Rola ( Balthus ) ( 1908-2001 )
“ Dona Dormint “



                            
                                        

COM ET DIUEN...?



Vine a dir-me el teu nom,
acompanya’m a extreure
les lletres, que a tu,
t’identifiquen.


La meva mà endinsada
a la borsa de les peces
metàl·liques,
al só d’un gong,
només en dóna
sortida a unes consonants
escadusseres
de qualsevulla vocal.


A les nits, entre abraçades
esclarides,
m’adormo acotxada al 

centre del teu cos 
invisibilitzat.


Escolto paraules que
no s’entenen,
un murmuri de sons
hi entren
i, se escapoleixen
de les meves oïdes,
però res no hi puc
comprendre.


Vine a dir-me el teu nom,
qui ets tu...?
i, quina cosa és la que vols...?


Als angles de la llar
et fas fonedís,
t’hi acomodes entre
les arestes de les murades,
i amb xiuxiuejos
de cançons antigues,
et sento ben arrupit.

La por de tots dos plegats,
n’és la mateixa i,
ja no m’atreveixo
a les nits, ni a cloure
els meus ulls.


Sé què t’aproparàs en
adormir-me  i, cada vegada
em costa més agafar la son.


A dintre dels meus

somnieigs,
una mica cendrosos,
els paratges ben 

plovisquejats,
m’anuncien l’arribada
d’un home cautelós,
què de puntelletes
tot ho escarbota,
obrint i, tancant calaixos,
tots alhora.


Cerca alguna cosa què
m’és desconeguda i,

una figura suplicant, 
em demana el que
no puc ni a penes sospitar.

En desvetllar-me d’aquest
mal son, una obaga estrepitosa,
s’hi camufla al sostre del rebedor i, ennaixecar-me  
li’n pregunto:

Quin és el teu nom...?
Quina cosa és la què amb tanta
ànsia hi regires a tothora..?






Adela Payá i Prats

            📢




        


                                        




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada