Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 8 de març del 2018

QUAN HI SIGUIS BO...!





                                 

QUAN HI SIGUIS BO...!



Dels turons te’n vas escapolir
com obaga blanquinosa;
te n’havies aclarit els teus
teguments, encara que
et faries oblidadís
dels teus quefers fúlgids.

Hi vas començar amb
l’assaig dels mots corrosius,
què en voler-los empeltar
a sobre dels conreus,
ells mateixos, s’hi van
negar a créixer de bellugor.

Amb túniques ancestrals,
qualsevulla cosa s’hi agostejava
al teu pas,.... Ansiejaves
imposar la teva voluntat
al davant de qualsevulla
beutat i, no sabies, o tal
vegada ignoraves, que
cadascuna s’hi plau d’acomplir
els seus designis.

El que mai no hi esperaves
és que t’hi vaig sotjar
emmirallant-te a sobre
dels rierols i, ells, sense que tu,
te n’adonessis em varen
mostrar a l’ens que arreceraves
a dintre teu...


Dels turons te’n vas escapolir
com obaga blanquinosa,
però tristament t’hi vaig
percebre com un ésser malaltís
i, danyós.

Només puc oferir-te’n
el meu amor a la distància,
però no m’hi estaré a frec
d’una criatura que frueix
de descolorir-ho tot
de les seves cromacitats.

Has de comprendre, que he
de defendre’m dels malfactors...!

Tal vegada, en un altre temps,
i, en un altre lloc, quan hi hagis
pres partit per les luminiscències,
potser, aleshores, m’hi estigui
amb tu, una estoneta...!


                                                  



Adela Payá i Prats






  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada