Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 23 de març del 2018

SETMANA D’OPROBIS...


FESTA DELS XIULITETS
A LA SETMANA SANTA
A ALCOI





                                   

SETMANA D’OPROBIS...!



Els carrers s’ompliran
de gentadanen arribar
festes que no tenen sentit,
celebrant morts inexistents

de personatges bíblics.


Tots eixos dies ens

posaran imatges
d’un Jesús mig inventat

per lesnesglésies i, 
els llibres escrits per
personatges que afegien

o llevaven coses, 
segons els interessos
del moment.


Cada any congratulant-te 

en tot allò en el que no creus, 
se t’hi fa costera amunt 
Repeticions dels mateixos
paradigmes, sense que
cap ni un no s’hi plantegi 
un altre tipus de festivitats.


Marxaré, és clar, a gaudir de la
Natura amb les seves florades
i, els seus arbres, amb les seves
onades blanquinoses i, els refilets
dels aucells...



No em menjaré cap mona 
reblida de molles i
d’ous, de xocolata i, de cireretes
almivarades.



Em dissoldré entre pensaments
i, sentiments novells,

rodolaré pels senderols estrets
 i, de tant en tant, 
li’n preguntaré als estels
on s’hi amaguen les veritats.


Al meu poble faran estavellar
petards, i una verge enmig del
carrer de Sant Nicolau s’hi
trobarà amb un Jesús ressuscitat,
faran sonalles amb els xiulets
i, voldràs alhora cobrir-te les
teves oïdes amb les dues mans.


És evident, no hi seré,
m’avorreixen aquestes
representacions...


Amb valisa ben tancada
m’allunyaré d’ací i, si tinc
sort, davallaré per les
barrancades dels oblits,
on qualsevol que s’hi estigui
enllà, ja en fa esborralls
d’insensateses i, de
perogrullades.





Adela Payá i Prats
              ❇





                                   



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada