Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 11 de març del 2017

INSTANTS...

DIDIER LOURENÇO ( 1968 ) " La Visita "



                         

INSTANTS...


El pare em deia que no,
la mare m’escridassava,
però jo me l’estimava.

D’amagatalls, ens veiem,
amb les nostres bicicletes
fèiem excursions per les
serralades,                                                 
i, a la terra nostra, 
hi vam deixar empremtes 
del nostre amor...

Els brolladors ja ens
reconeixien, clapoteigs
d’aigua ens coronàvem
d’estels...

Les vesprades d’estiu
només ens dedicàvem 
a estimar-nos, i tot
ho vam embellir
amb poemes i, sospirs.

El pare em deia que no,
la mare m’escridassava,
però s’estimaven de debò..

A la fi, hi vaig obrir tots
els forrellats, un, per un;
les finestres vaig apujar;
i, anunciant un possible
rebroll de vida al meu
ventre, tothom amb el cap
acatxat va assumir
què a les estimes no se les
poden aferrissar, de cap
de les maneres...

El pare, em deia: què
quin remei,
la mare: que patiria
molt, essent tan pobrissons
com ho érem, amb les mans
buides i, vivint en cases
de paper i, de lloguer...





Adela Payá i Prats



         


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada