Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 15 de març del 2017

VISITES...

FIDELIO PONCE DE LEÓN ( 1895-1949 )
 " Fantasmes "
                                   

                                      
VISITES...


Els intrusos ja han arribat,
trenquen murades i, obrin
portes, fan sonar estris
una i altra vegada,
i, no cessen de produir-ne
un batibull d’aldarulls.

En fer un cop d’ullada, no hi
trobo ningú, ...I de moment,
una dona tota enfosquida,
roman asseguda a sobre
d’una cadira, mirant l’infinit.

L’habitacle despullat de qualsevol
adorn i, amb tempanells pintats
de verd esclarit, acull aquesta
figura inconeguda...

Em mira, ....ens aprofundim
amb ulls que tot ho volen escrutar,
i, sento una tristesa que no s’hi
pot descriure, ....en voler-li
preguntar pel seu nom,
ataüllo un rostre sense musells,
i, ella, em transmet què som
família....

No la reconec..!

Al cap d’uns jorns, hi trobo
a sobre d’una taula un medalló
molt antic amb una data: 1879
dos visatges: un home i, una muller.

Segueixo sense reconèixer-los...!

Els intrusos ja han arribat,
trenquen murades i, obrin
portes, fan sonar estris
una i altra vegada,
i, no cessen de produir-ne
un batibull d’aldarulls.

N’he descobert que quant sento
aquests sorolls, algú del meu
passat s'hi farà present;
ara mateix, n’estic estremint-me,
a qui em tocarà descobrir-ne avui...?
Em pregunto què és el que volen..?


Tantes visites de seguit, no s'hi
pot comprendre, n'hauré d'esbrinar
quina cosa és la què em demanen...!





Adela Payá i Prats

               

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada