Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 7 de setembre del 2018

RIALLERES  CANÇONS...! 



RIALLERES
CANÇONS...!


Encara que no
riguis, riu d'esperit
atrotinat, canta
de seguit.

El rierol cantaire
em duu rondalles
d'un altre temps.

Esquitxa ruixims
plujosos  a la vorera
dels juncs i, els fa
ballar amb cadències
assuaujades.
Els doblega fins a
fer- los petonejar
les ribes d'arenisca,
on els àlbers, els freixes i,
els tamarius,
murmuregen estrofes
al so dels oratjols.

Un nin de contorns
envitrallats,
sura al damunt
dels corrents;
flabiol en mà, entona
belles melodies;
em treu la llengüa de
tant en tant;
en fa estavellar còdols
contra els marges;
i, en un arravatament
m'abraça,
dibuixant- me
escates glauques, a sobre
dels meus pòmuls.

Dins de poc, afegeix, que
hi seré un peixet rialler.
Li'n faré d'acompanyament
a les seves solfejades,
només en esclatar
de clapoteigs a dintre
i, enfora de les aigües.

<Llopet de riu >

m'anomenin i em complau
nedar a frec del noiet
que hi fa cantussejar
cadascuna de les rieres
al meu País Valencià.




Adela Payá i Prats

📻🎶🎵🥁


   







  

  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada