Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 4 de setembre del 2019

EN TINC UN....!





EN TINC UN....!

💜


En tinc un barret
omplert de molts petons;
n’hi ha de molts sabors,
els de maduixes hi
són els millors,
però els de menta
i, tarongina, en fan gust
de carantoines.


Quan em sento molt
afligida em llevo
el capell i, agafo besades
amb tast de pa d’àngel i,
aleshores, m’enlairo
asseguda al damunt
d’un núvol i, parlo amb les
boirines emblavides,
que em mostren
ciutats de cristall.


Un ancià ben entristit,
ploriqueja
a sobre d’un tamboret,
tot llaurat
pels rajolins de les aurores
matutines;
li’n pregunto quina cosa
el té tan corprès a dintre seu
i, em diu que n’és mort,
no troba el seu destí i,
en donar-li un bes de llima
s’enfila pels airecels i,
em diu que ja sap on ha
d’anar-hi.


En tinc un barret omplert
de molts petons;
avui, els tinc de móres,
què quan t’acarones amb ells,
pots viatjar on tu hi vulguis,
només has de dir-ne les
paraules màgiques:

“ Besets lilàs, porteu-me
en catxerulo a viatjar a....”


Tanmateix pronuncies el nom del
lloc, ja t’hi trobes a l’instant, enllà.


El més preciós serà demà,
què al bell mig, de la plaça
del poble, en volaran besades
de macedònies, i tots plegats,
visitarem l’Arc de San Martí,
on ens explicaran un garbuix
d’històries, no relatades mai per
ningú.....Fins demà amics,
ja ens vegem ...!


I, sí en teniu molta curiositat
per saber-ne qui és el qui
posa un devessall de besades
al fons de les boines,
de les gorres i, de les barretines,
especialment,
a l’hivern, us diré que quan gireu
el vostre cap vers ambdós costats,
allí els clissareu,
com neules ensucrades,
tan sols, n’haureu d’afinar
l’esguard amb tendra delicadesa.






Adela Payá i Prats
❣🌻🌱🌾






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada