Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 10 de setembre del 2019

PETICIONS....!




                    HENRI MATISSE
                     ( 1869-1954 )
                     " Conversa "






PETICIONS....!



No m’agrada què em miris
quan n’estic de ben 
melangiosa,
és per això, què m’hi amago
per a no ser-ne descoberta.


Si us plau...! No em cerquis,
quan el què vull és no ser-ne
endevinada.


No siguis compassiu 
amb mi, aleshores, 
el que anhelo es poder
soterrar la tristor 
en aquells esvorancs 
on creixien els gladiols.


Enyoro fer-me
la trobadissa amb tu,
quan hi sóc capaç 
de oferir-te’n
tota la màgia i,
tot l’amor, 
que a dintre meu, 
arrecero amb molta cura.


Si us plau...!
No em busquis ni et delectis
per fer-me’n regals, 
no n’estic preparada
per acceptar-los;
no t’hi capfiquis
per comprar-me’n llibres, 
o cossiols
amb poncelles a punt 
d’esclatar..


No ho facis això...!


Deixa’m que m’escapoleixi
durant un temps;
que em perdi entre
paisatges de foscam;
que buidi el meu esperit
de tantes malenconies i, 
d’un garbuix
de desesperances;
que begui a la font
dels encanteris, on poder trasmudar-me.


Malgrat tot el que et 
demano, si us plau..!
Quan n’estigui disposada,
no em cloguis 
els teus llavis;
ni creues els teus braços;
ni em neguis
el teu esguard i, sobretot, 
agafa’m de la mà i, no me la soltis mai més.


Fes-me'n ofrenes de tu 
mateix, sí, de tu,
i, no pas d’un succedani teu, d’aqueix home inexistent.


Al qui m’estimo n’és a
l’autèntic amb els seus defectes
i, les seves lloances,
no a aquell què un jorn t'hi
vas inventar.
D’eixe plagi teu, no en sóc
enamoradissa...!







Adela Payá i Prats

         🍂🍁🍃

                                               
                                     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada