Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 17 de setembre del 2019

OFENSES DE LES ESTIMES...!







OFENSES DE LES ESTIMES...!


Hi vaig ser la teva llum
de fanal eclipsat;
la lluna nova, reflectida
als teus llavis;
aqueix record, que mai
no hi podràs aombrar;
el quadre que tots dos
plegats, hi vam pinzellar
amb incrustacions de 

desitjos i, d’esperances;
la font que feia cantarelles
de gotims, al compàs
de les nostres besades.



Aquella melodia que junts
hi vam ballar a la cambra
d’uns dies fugissers;
les nostres riallades 

retrunyint a l’uníson;
els llibres, què em vas
regalimar;
el teu primer poemari,
del qual la meva presència
en va ser rebutjada;
la que va ser-hi empeltada
per una munió de nines
de porcellana;
els nostres passejos
al voltant del meu poble.



Hi vaig ser eixa, a la qui
vas demanar què es casés
amb tu, però que malgrat
les teves promeses, 

cap ni una,
no van ser-ne acomplides;
la que no podia concebre
què aquell home en tingués
tantes cares com les
d’unpolíedre irregular;
la que creient ferventment
amb ell, el va haver de mirar 

de front al seu cor de rocam, 
i, constatar que tot d'un plegat,
hi va ser un immens engany.



Havent-t’ho ofert tot a pler,
hi vaig rebre a canvi un rosari
de rancúnies i, em pregunto
sí n’era necessària aquesta
lliçó maquiavèlica,
dels qui fan ofenses
de les estimes...?     




Adela Payá i Prats 
               💔

          


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada