Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 12 de setembre del 2019

SOMNIS DE  LIBÈL.LULES...!






SOMNIS DE
LIBÈL.LULES...!




Deixeu-me estesa
a sobre de la gespa,
gitada al dessota
d’una olivera.


No feu soroll,
que vull adormir-me’n,
acaronada
pels raigs solars.


Vull recórrer
amb l’esguard somnolent
mars etèries i, rierades
d'esmaragdes;
vestir-me’n amb pijama
de nuvolades;
i, com onatge
fer-ne amanyacs d’aigua
al sorralenc.


Deixeu-me somniar
amb criatures blaves,
i, nins blanquinosos.
A sobre de cavalls
de tarongines,
galopar cels virolats
i, dibuixar-ne petons
de nebuloses
a les ales dels rossinyols.


Vull oblidar-me’n
dels fanals amb bombetes
fumejades,
i, omplir els carrerons
amb faroles de paper,
canviar les candeles
de tant en tant,
i, enllumenar-me’n
a ritme dels meus 

passets accelerats.


No li feu mal al meu amic,
ell, sempre hi és amb mi,
encara que llop,

en té un cor amatent i, 
mai em deixaria
en la estacada..

Fins i tot, abans de veure’m 
plorar no dubtaria 
per defendre’m
al davant de qualsevol.


Deixeu-me escriure 

poemes nocturns 
a la llum d’una
lluna esquitxada, ella,
em murmureja 

en els silencis,
les afliccions de 
cadascun de nosaltres.


Ara vull abaltir- me.

El Sol em xiuxiueja 
que abaixi
els finestrons, 

ja ha arribat l’hora 
de fer-ne una becaina.


Un somni en té

enyorança per entrar-hi 
a dintre meu;
acluco els ulls i, 

ell, ja n’és ben al fons, 
amb ales de libèl·lula.





Adela Payá i Prats
           🌻🌿



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada