Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 17 de setembre del 2016

GILDAS....


                                     



SALVADOR DALÍ
( 1904-1989 ) " Ulls "


                                      


GILDAS....!



He muntat al cel, aquesta nit,
n’hi havia tot un planter d’ulls,
de tots els colors, fins i tot,
n’hi havia uns, de color lilà.


Aquell nen, anomenat Gildas,
em deia: Mare, tria els qui desitgis,
no vull que et quedis cega,
tinc permís dels germans de la llum,
per a oferir-te’n aquest regal,
sí tu l’acceptis, mare, podré
trobar el meu lloc, què encara
no sé on és...M’ho han promès...!



He abraçat aquest nen als meus
braços, li n’he fet molts petons
i ell, amb molts llagrimons em deia
què en una vida passada, n’havia
segut el meu fill i, què me n’havia fet la vida tan impossible que em devia aquest obsequi i, per suposat, ho he acollit de tot cor.


Tots dos plegats, ens hem dirigit
al conreu cèlic emplenat d’ulls
i, n’hem arrencat aquests ulls violats,
que de sobte, s’han instal·lat
a dintre de les meves conques,
i, en despertar d’aquest somni,
me n’he adonat que començava
a entrellucar molts centelleigs,
mentre, Gildas, des la finestra
tot envoltat de llampurneigs
em deia:

Adéu mare, no trigarem
gaire en trobar-nos de nou,
tu i jo, ja estem en pau...!




Adela Payá i Prats


                               


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada