Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 19 de setembre del 2016

L’ENDEVINAIRE....




                                        

HENRY SINGLETON
( 1766-1839 )
" Manto and Tiresias "


                                        


L’ENDEVINAIRE...!


El vell Tirèsias,
endevinador grec,
per un portal ha entrat
a la casa;
em mira de bat a bat,
amb els seus ulls cecs,
que malgrat que
no ho semblin,
s’apropa on estic escrivint i,
m’agafa de les mans.
Amb paraules greus
m’esmenta:

Ja ho has oblidat...?

Afegeixo:
De quina cosa  en sóc
oblidadissa..?

I, riu, riu molt, amb una boca
lluent, mostrant- me
les seves dents ben blanques.

Mira’m a dintre dels meus ulls i
llegiràs paraules :

“ El millor està per arribar- hi,
 no desesperis...”
“ Tants entrebancs superats,
per a voler-te’n anar en el precís
instant, en que totes les teves
claraboies en seran ben obertes..."



En acabar de lletrejar els seus
vocables, el savi ha marxat i,
a sobre de l’escriptori
me n’ha deixat una aliança
amb dos petites pedres de safir.


Al rerafons, sento els seus passos
allunyant-s’hi i, un esclafit de
riallades i, com a colofó,
aquests mots:

“Només has de posar-te aquest
anell al teu dit anular,
de la mà esquerra i, ja
   s’hi veurà...! "

Els miracles en són a l’abast
de tothom;
el secret consisteix en creure
amb ells...”


Fins aviat...!




Adela Payá i Prats
     



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada