Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 27 d’agost del 2017

ETS TU...?





                                        

ETS TU...?


Et miro fixament als ulls
i, em perdo entre espirals
irisades i, cercles concèntrics.

Viatjo a l’interior dels teus
forats negres i, blancs,
uns m’engoleixen,
els altres m’escupen;
rodolo fent giravolts sense
en cap moment, detenir-me’n
i, ja volent-ne contemplar
el teu rostre, no ho puc fer,
s’ha esvaït, n’és com una
calitja difuminant-se
a poc a poc.

Tot tu, un esborrall, què
amb el pas de les hores
cada vegada, va engrandint-se
més i més.

He perdut la teva faç, el
teu cos, les teves extremitats,
i, em pregunto, si potser
encara navego al fons
de les teves conques orbitàries.?

Et miro de bat a bat, i albiro
uns esculls esquitxats per
les onades brunes, la mar
enterbolida, sosté enmig
d’ella, un caramull d’algues
surant...

El rompent es trena per
les serps de calabruix,
i, unes mans amagadisses:
les teves, s’empastifen
tot el cos i, el visatge
amb la llacor marina.

En concentrar el meu 
esguard d’en front 
del teu retrat,
només en puc clissar
un cabdell d'enfilalls
emmorenits, teixint ombres
de sal colrada, a recer
del teu cos...I, és clar,
no t’hi puc contemplar...

Qui ets...?

Ets tu...?





Adela Payá i Prats


            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada