Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 28 d’agost del 2017

UNA NINA ESGALABRADA...






                                     

UNA NINA
ESGALABRADA...


Com nina de trencaclosques
hi vaig quedar...!

Aquelles paraules cruels,
com a punyals esfilagarsats,
em varen esquarterar.

Aleshores, res no podia
comprendre...!

Li’n vas fer cops de peus
a les nostres amorositats,
ja no hi érem res per tu;
tot escarxofat a sobre
del teu divan,
reies que reies,
mentre jo plorava amb
molt de desconsol.

Els meus ulls malalts
de melangies, esculpiren
flors llangoroses,
mentre tu jugaves
a esbargir-te’n al dessota
dels blatdemorars.


Quin guirigall hi vaig
instal·lar a dintre meu;
totes les solfejades hi vaig
cantussejar;
tots els crits hi vaig entonar
amb veus esmolades;
cadascun dels meus sanglots
te’ls hi vaig dedicar.

Quin estrèpit de cristalls
vaig fer estavellar
a dintre del meu cor.

Em vas escopir trossets
d’estimes a sobre del meu
vestit, tot ell, hi va quedar
esquitxat d’allò, que a tu
et sobrava i, que ja no volies.

De llavors ençà, que pregonaves
als quatre vents, el meu assetjament,
quan tanmateix, tu, em deies
a les nits, un munt de vegades,
quant què m’estimaves.

Havies dotat a aquell amor nostre
d’atributs que no corresponien;
t’havies convertit en home
carronyer, mentre encara
jo n’era una nina de trencaclosques
que no havia après a recompondre’s.





Adela Payá i Prats


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada