Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 5 de setembre del 2017

PERDUTS PER SEMPRE...

DIEGO LÓPEZ GARCIA ( 1875-1969 )
 " Sevillana en su Patio "



                              

PERDUTS
PER SEMPRE...



        Potser després de la teva
mort, sí es què tu n'ets 
el primer en marxar d'ací;
allà, on vagis, te n’adonis
del que a la terra, hi vas
oblidar tan frugalment.

En el més enllà,
els jocs de les canícules
als cossos escalfats,
tal vegada, et semblin
una nimietat,
perquè aleshores,
la teva llum se n’haurà
eixamplat més del que
tu imaginaves...

Amb la teva indumentària
de bombeta llumenera,
voldràs alleugerar el pes
d’aquella ànima, què a la
Terra, hi vas endenyar.

Per tot arreu t’enlairaràs
enlluernant els espais
desocupats i, faràs picar
la meva balda i, et capficaràs
per fer-ne aquelles trucades
somortes, què als telèfons
s’hi varen quedar ben
adormides...Voldràs
tanmateix, teclejar claus
que hi vas blocar, però
que no aconseguiràs
accedir-ne a d’elles.

Aleshores, ja no et podré
sentir i, em parlaràs i, no
et podré escoltar el que 
tu balbucegis;
et posaràs força neguitós,
mentre em contemplis
al llindar de la casa,
tota escarxofada a sobre
del meu divan.

Jugaràs a ser raig i, tro,
rellamp i, tempesta,
pensant que potser així
em podré copsar de la
teva presència.

Malgrat els teus esforços
ja res no hi podràs assolir.

Quan m'evapori d'aquest lloc,
ja em diuen les fades,
que no coincidirem al  
mateix sojorn... 


Se n’haurem perdut
per sempre...!







       Adela Payá i Prats

                
                                 

      



                                 

      

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada