Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 7 de novembre del 2016

OBRINT I TANCANT PORTES....


                                     

MANUEL LÓPEZ VILLASEÑOR
( 1924-1996)
 " Visita en el passadís " ( 1977 )


                                      
                                      

OBRINT I TANCANT
PORTES....!


Segons la balda que en facis
repicar a la porta escollida,
et trobaràs el que hi hagis
d’endevinar,
d’aprendre o, pel
contrari, de desaprendre.


Mai podràs assabentar-te’n
de què o de qui s’hi amaga
al darrere de les portelles,
de sí són curulls de sentiments o àvids per atorgar-ne turments als altres.


Com tot a la vida,
hi pots entropessar
amb el que no volies, o ben bé,
fruir dels dies més encomiables.


I, en eixe passeig de anar-ne
rumiant a on m’acararia,
hi vaig posar els peus
al bell mig d’una vall
encerclada de vinyes.

El que mai no hi vaig sospitar,
és que un home adormit
tot ocel.lat amb un munt d’escates,
en seria en aquell temps,
el meu acompanyant..


Un període d’ensenyances
ben contràries a l’amor, em van
mostrar que n’hi ha
de criatures que atempten
contra la mateixa vida,
en eixe exposar-se’n al davant
de tothom, com si fossin
déus ancestrals, fen ús dels humans,
 com sí de brossa s’hi tractés.


En fugir del seu costat i, tancar la
portalada, un home antic, de cos
descomunal forjat amb pedres
mil·lenàries regressava a la seva cova, d’on encara
s’hi pot sentir el ressò dels seus crits
quan les brises de l’Est em
duen missatges de més amunt.








Adela Payá i Prats




                                       


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada