Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 25 de gener del 2017

ARREVEURE...




             ALEXANDER POPE
                ( 1688-1744 )



                                           

ARREVEURE...!



No en facis afirmacions
del que no hi hagis de fer,
assumeix els teus dubtes
i, fes per expressar-los
un rere l’altre, sense cap
mena de temença..


No m’enganyis,
si us plau...!


Prefereixo una incertesa
vocalitzada, que no pas
un farcell de moltes
engalipades...!


La veritat, em pot fer mal
només, una vegada,
les mentides,
poden foradar-me'n
per dintre tostemps,
em duu a qüestionar-me
en moltes ocasions:
el per què,
el com i,
el quan,
i, mai no s’hi acaba
aquest afany
per fer-ne giravolts
sense parar,
i, de no entendre,
res de res.



Si vols ser
el meu amic,
n’hauràs d’aprendre
a ser sincer,
és clar, que també
jo ho seré;
si pel contrari,
has cavil·lat
endreçar un joc
d’invencions,
ja pots agafar
la teva valisa
i, marxar-te ben lluny.


Massa cops,
he hagut de viure
aquest divertiment
dels qui gaudeixin
de fer-te creure què
n’hi ha d'elefants
en coves aprofundides,
quan els seus hostes
en són de rates penades,
o què en aquell oceà,
n’hi ha de papallones,
quan els seus íncoles,
en són de taurons.


No m’enganyis,
si us plau...!


Si no n’estàs disposat
a ser-ne un home veraç
i, cordial,
i, no vols anar-te’n,
no n’has de patir
de cap cosa,
que jo ara mateix
agafaré el portant i,
me n’aniré.





Adéu-siau....!





Adela Payá i Prats
              🎈
      

                                            


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada