Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 8 de gener del 2017

HOME DINOSAURE…


PINTURA DELS INDIS ANASAZI
( CANADÀ ) “ Estegosaurio “



                                

HOME DINOSAURE



Vas arribar a la meva vida,
ple de reclams i d’incerteses...
Amb llaçades de reguerols
lunars, dels teus llampurneigs
em cobrires tota de miratges...

Unes paraules esquerpes,
trenades d’improperis,
els teus llavis balbucejaren
i, a l’albada, engalanada
de tulipa l’esbadiares,
desabillant-la de les seves
solfes de tamboril...

Enmig de la matinada
esquitxada de rosada
m’emboirares de turments
i, de condols...

Home Dinosaure...!

De pell de molsa,
ullals de vampir,
urpes de plom,
què a la meva vida
aplegares una nit d’estiu
amb l’esguard punxerut...

Dards de foc, escopiren
els teus ulls,
sagetes d’iris, què a la meva
pell aflamaren..

Ara jo, l’albelló dels teus
mots d’escumalls,
m’he abillat de dona
encuirassada...

Home Dinosaure...!

Encobert de crestalls,
que tantes vegades
frisares pel damunt
del meu cossatge,
omplint-lo d’esberles
i, de tantes esgarrinxades..

Acarnissada a les teves
queixalades, encara que
de tu sàviament recelara,
regalims de maduixes
traspuava,
suc de cireres regallava,
brins de nacre rajava...

D’escurçons, enverinada,
d’alacrans, espessigada,
amb llenguatge de cisalla
tu, al meu cos lacerares...
De cabells, estrebada,
arrencares els meus rínxols,
un rere l’altre, amb fulgor
de llampec, sense mai posar-ne
esment, a les meves queixes,
que molt a dintre teu,
retrunyiren d’esbufecs...

Despullada de les meves
vestidures, com Andròmeda
a un rocam m’encadenares
a la vora dels penya-segats.

Però aquell home, l’home
desconegut, què com Perseu
arrossegava el cap de Medusa,
a tu:

Monstre Marí...!

Ell, et va enderrocar i, ja per
tostemps quedares fossilitzat..

Home Dinosaure...!

Què al teu regne de penyals
tornares, tot encimbellat
de pedregams i, de polsim...

Adés, alliberada de la teva
presència, reneixo al món
dels encantalls...

Borbolleigs de safirs des del
cel a la terra, s’hi despengen.
Pluja d’arracades què a l’èter
embellissin de sospiralls...

A mans plenes a l’espai hi
retorno, acaronada per les dolces
paraules d’un home d’estel,
que una nova simfonia
d’oboè i, clarinet em cantusseja...





Adela Payá i Prats 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada