Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 11 de maig del 2017

A L’HOSPITAL...


HOSPITAL VERGE DELS LLIRIS A ALCOI



                             

A L’HOSPITAL...

( 10-o5-2017 )


Un botó cristal·
m’han sargit,
on abans un ull refulgia.

Amb mans de paper m’he
arrupit entre els llençols
verdosencs, i uns braços
de cartró pedra, me han
traslladat al saló dels afligits.

Una melodia entonava
la meva ànima, mentre
reguerols de líquids, rajaven
al fons de les conques
i, somiava que nedava
enmig dels degoteigs.

Amb visió borrosa tot
ho veia deformat, ondulat,
ribetejat i, .....trasbalsada
d’onatges, en plena mar,
et suplicava que em salvessis,
què en llancessis un salvavides.

Volia ensenyar-te aquell
implant novell d’espill
d’aigua marina, però no
vas venir, i al bell mig
de l’oceà, en vaig convertir
en peix sirena...

Ara trigo més del que puc
en defugir de les xarxes
marines i, a la meva cua
d’escates grisenques, hi duc
engalzat un collaret d’ulls
de reposició, per sí es
donés el cas, d’haver-los
de perdre, cabussejant-me
al fons de la teva ànima
engelabrida....




Adela Payá i Prats

       
                                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada