Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 16 de maig del 2017

RIU, SENSE NOM...

VINCENT VAN GOGH ( 1853-1890 ) " Pont sur la Seine "



                                 

RIU, SENSE NOM...


Vull ofrenar-te al davant
teu i, a sobre del rierol,
sota aquell pont de tonalitats
ambre, i esgrogueïdes,
aquestes flors cristal·lines,
arrelades al cossiol de les
incomprensions...

Dir-te com d’esglaiada hi puc
sentir-me en sotjar pells de
canella, esteses al sòl de
les rancúnies, on ni tan sols
un relluc de cap floreta
se n’ha atrevit a mostrar-se.

Alleugerir aquest reclam
de les volences avortades,
submergides al fons del riu
innombrable, i rebrostar a les
voreres amb corol.les de
turmalines enfosquides...

Amb pètals agostejats
de mans entreobertes,
fer-te’n un comiat que mai
no s’hi acabi....En abocar-te
a les aigües de la riera
enllà, tostemps albiraràs
el meu rostre amb llavis
murmurant-te mil formes
de dir-te’n adéu...

Gràcies per aquelles nafres
de coral, que com fiblons
durant un temps, hi van
conviure a recer del meu
cor: coixinet de les teves
agullonades;
ara ja no hi fan mal,
m’han ajudat a no
sorprendre’m
al davant de les ànimes
enterbolides.

Malgrat aquestes lliçons
d’humilitat, n’estic aprenent
a deixar-te’n anar pels
corrents dels desencisos
i, un doll de llengües
esquitxades, ja m’acaronen
el rostre i, em reciten un
munt de poemes aigualits.






Adela Payá i Prats





          
                                           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada