Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 30 de maig del 2017

EL MEU AMOR DE VERITAT...!

IMATGE: WWW.PINTEREST.COM
“ Quand il ne reste, que la tendresse “

                                             
                                   

                                       
EL MEU AMOR DE
VERITAT...!



Ningú, cap cosa no pot
oferir-ne,
sinó s’hi està disposat
a tallar amb tot allò
què ens produeix
infelicitat,
per molt que s’escrigui:
“tenim tantes coses
per donar-nos-en”

No se li’n pot pidolar
<amor>
a qui creiem estimar
si ja, un, hi va acompanyat
a la vida...

Em demanes permís
per a ser-hi la teva amant...?

No sento anhels per
aquesta certificació,
ni titulació, aspiro als cimalls
més alts i, més encimbellats
on el meu estimat i jo,
siguem dos i, no pas
un entramat de nusos.

El que prego n’és
tan planer com elevat,
tan dolç com amarg,
tan immens, què els ulls no
assoleixen esguardar-ho;
ni els braços ben estesos,
embolcallar-ho.

Cadascú que lloï
els seus sentiments
en tants tàlems com consideri.

Però, només en tinc afany
per estar-me’n amb el meu
amor de veritat;
tots dos plegats, ben enllaçats,
existim més enllà de qualsevol
confí universal.

A l’últim tram del camí
en totes les nostres
vides passades, periòdicament,
coincidim en un incís del temps,
el precís, per a dir-nos adéu
i, fins la següent existència.

Un amor de succedanis,
o de substitucions, no
em plau, com tampoc
aquells de translacions
i de mutacions.
Em sadolla tot allò
què és perllonga en el temps,
què és cristal·litza i, mai
no s’esvaeix.. Que deixi
constància...!

Delicadament,
sento enyorança
per aquelles estimes
que ressonin amb els dos i,
que no ens faci esclaus de
romandre enganxats
amb xàvegues d'enganys.

El que em fa refulgir fins
a titil·lar d’un sense fi d’espurnes
n’és el nostre amor de veritat...!






Adela Payá i Prats

       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada