Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 8 de maig del 2017

LACRIMOSA...






                             

LACRIMOSA...


Els meus ulls hi faran
jocs malabars en entrar
al quiròfan;
un, es riurà a pler
i, se n’anirà de viatge,
mentre l’altre n’haurà,
de suportar a sobre d’ell
un munt d’aparells:
microscopi, làser,
instruments quirúrgics.
Serà l’hora en què aquest
ull, mig cego, hagi de fer-ne
una mica de gimnàstica :
Amunt i avall,
a l’esquerra i, a la dreta,
i, mentrestant una munió
d’agulles fiblant les membranes
com abellots inoculant-te'n
els seus punxons;
entre un devessall de llençols
verds a sobre meu,
fantasiejaré que n'estic 
al bell mig de les arbredes.
El dia clau, el dia deu
de maig i, pensaré que n'ets
amb mi, al meu costat
agafant-me de la mà
ben fort.... Hi seràs...?
Imaginaré que sento música
clàssica, potser la peça de
“ Lacrimosa “
d’en Mozart i, me’n fugiré
d’aquell lloc asèptic per no
sentir-hi veus descompassades;
a l’ull malalt, el deixo en mans
de la batuta del director
d’orquestra,
i, que no em cridin per res
del món, que no hi seré...
No hi seré...!
Què els violins i, els fagots
m’ arrauleixin a dintre
i, fora d’ells, ....Aquest dia
em mudaré amb corxeres
i, semi corxeres, amb tot
tipus de notes musicals
entrant i, sortint dels
instruments musicals:
Do, RE, MI, FA,
SOL, LA, SI, ....En acabar,
aplaudiments per a tothom,
als bolquims de les partitures
em trobareu, si en voleu alguna
cosa, no m’esvaloteu
entoneu una dolça melodia...





Adela Payá i Prats





  

   

     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada