Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 16 de juny del 2017

AL CARRER ON VISC...


IL.LUSTRADORA: MARGARET W-TARRANT ( 1888-1959 )



                                   

AL CARRER ON
VISC...


La fada del meu carrer
n’és de ben menuda,
geperuda i, amb uns ulls
de cristalls glaucs;
al bell mig, de conques
esfilagarsades
una ànima ben vella
hi allotja.

N’hi ha dies que no hi
és i, d’altres em commou
la seva espera al davant
de casa, tota asseguda
a sobre d’un banc de fusta.

En voler apropar-me’n
a d’ella, abaixa el seu cap,
no vol que ho faci,
i, la deixo al seu antull
com si res no hagués succeït.

N’hi ha jorns que s’avança,
m’aguaita i, m’empaita;
encara no he endevinat
quina cosa és la que vol de mi.

El donyet del meu carrer
n’és un home xicotet,
amb ulleres ben fosques;
munta el seu taulell
a recer d’on visc, en passar
sempre em mira
com dient-me, sí compres
un cupó dels cecs, ja saps
que la sort la tindràs
de cara, què fas que mai no
et decideixis per escollir-ne
un número?

I, aquell <ens> tot esprimatxat
abillat de colors estrafolaris,
que canta a soles enmig
dels carrerons, sembli ser
un elf, amb les seves orelles
ben punxerudes,
què arrossegant el seu
gos, plàcidament, et mira
i, et traspassa amb el seu
esguard,.... Mai no s’hi deté 
en cap lloc i, quan el vols 
sotjar de nou ja ha desaparegut 
per art d’encanteris....





Adela Payá i Prats









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada