Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 11 de juny del 2017

DISSABTE DE JAZZ...





                                           

DISSABTE
DE JAZZ...

( 10-06-2017 )

Dissabte de jazz,
de música què et sadolla
les oïdes,
de veus greus i, agudes,
d’amistats i, de cerveses.

Converses a mitja veu
entre cruixits de papes
i, crepitats de cacaus,
d’olives farcides d’anxoves
i, de tapes amb condiments,
omplint-nos les boques,
entre descansos
de paraules acallades.

Repiqueteigs de cadires
què segueixen els compassos
dels músics i, un amic que en
feia molt de temps que no
el veia, t’abraça amb molta
estima,...

Coneguts del temps de l’escola,
que no s’hi trobàvem des de feia
llustres, ....Saluts i més
saluts,...... Fa molta xafogor
i, cerquem un lloc refredat;
a l’intermedi, sortim a fora
per a prendre la fresca.

Quants records solitaris,
quanta vida ja viscuda,
arrecerada als angles de
la teva ànima;
quantes coses per dir-li
a tothom i, expressar-les
públicament;
quants silencis clavillats
a les teves cordes vocals.

Deler per ser-hi tu mateixa
i, no el què els altres volen
que tu hi siguis...!


Escridassaré ben fort;
ballaré com una zíngara;
m’atiparé de gintònics
només avui, fins a oblidar-me’n
de tantes incerteses.

Rodolaré, rodolaré com ho
fan els dervixos giròvags;
en caure al terra, hi faré
un clot al sòl, a la recerca
de les meves arrels i,
m’estiregassaré al dessota
del meu arbre protector,
parlaré amb ell i, tota la nit
ben amarats, sotjarem
els zenitals obscurits.

Dissabte de jazz, se m’ha
trencat el cor una mica,
les melodies em trasbalsen,
m’anellen als vuits
infinitesimals;....Estimat
anouer, company de la
meva infantesa,
voletegem envers l’eteri...
  




Adela Payá i Prats






                 

                       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada