Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 14 de juny del 2017

ELS COMPASSOS DEL TEMPS...

Lovis Corinth (1858-1925)
"La maga Circe"


                               

ELS COMPASSOS
DEL TEMPS...



Somio en passat,
visc en present,
i, penso en futur...

Els pensaments
i, els sentiments
no s’hi trobin
al mateix lloc.

En aquest precís
moment,
n’hi ha un immens
esbaldrec,
per on em dirigeixo
a uns altres temps...


M’enredo amb tot;
em veig acomplint
anys i més anys;
parlo amb el meu <jo>
de totes les edats,
li aconsello, de mil
formes diferents,
li’n dic per on no ha de
trepitjar i, l’abraço,
perquè sé tots els
tràngols per on ha de
transcórrer.

Surto envers el futur;
n’és un probable futur
que no vam tenir
l’oportunitat de viure’l
i, novament hi som
al nostre hort ecològic,
aquell que volíem tenir-ne
amb tot tipus d’hortalisses
i, d’arbres fruiters.
Les meves emocions
encara hi són penjadisses
de les branques
d’aquells arbusts.


Somio en passat,
visc en present,
i, penso en futur...


Del meu gran esvoranc,
he de fer rebrollar-hi
alguna cosa novella,
embellida,
majestuosa,
que tot ho curi,
que tingui la qualitat
d’annexionar-ho tot  
i, què em faci eixir
de les recances i, dels enuigs,
de les malenconies i,
dels inconclusos...

M’he convertit en Maga...!



Adela Payá i Prats





       
                                      

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada