Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 14 de gener del 2018

ALMENYS, DIGUEM-NOS: ADÉU




Les amoureux aux clair de lune  (1949)
Marc Chagall







ALMENYS, DIGUEM-NOS: ADÉU



Quan s’hi apaguin les 
llums del teu Sol;
quan sentis rodolar el teu
cos escales avall,
tot embolcallat de draps;
quan la lluna roja vomitegi 
els cadàvers enrojolats;
quan els estels escridassin
el teu nom en majúscules; 
quan sentis que
a poc a poc, t’esvaeixis 
pels senderols neulits;
quan de sobte,
hi vegis com el nostre fanal,
a vora de mar, s’extingeix;
quan els nostres somnis
s’hi presentin al teu davant,
com alguna mena de flama
envermellida i, viscuda alhora,
encara que no hi sigui
de veritat; aleshores,
tan sols has de pronunciar
el meu nom i, seré arran teu,
tanmateix hi hagi de
traspassar  els pitjors 
viaranys per a estar-me’n 
amb tu.
Quan la mort enamorada 
hi desitgi acollir-te entre els 
seus braços de corcadura, 
sense més preàmbuls,
avisa’m i, deixa’m que et 
defengui.
Pensa que si marxis 
abans que jo,
voldria si més no,
en els últims moments,
agafar-te’n de les mans i,
gronxar-te’n entre els meus
braços desocupats.
No em deixis sense tu,
quan hi hagis d’emprendre el teu viatge pels eteris.
Taral·leja el meu nom, 
només en té tres sil.labes...
Pel cap baix,
després de tantes adversitats i,
de tant de turment,
que tinguem la ventura de poder-nos acomiadar.
Sil.labeja el meu nom..!






Adela Payá i Prats
       
💕
            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada