Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 21 de gener del 2018

FANTASIES I REALITATS...

Charles Ernest Butler (1909)
Death of a Viking Warrior,





FANTASIES I REALITATS...



Em vaig ornamentar un cel
amb ales de papallones
parpellejant i, èlitres de
libèl·lules, clapats de
cel·lofana.

Amb els cavallets de mar
hi vaig recórrer els oceans
al fons dels esculls de corall,
i, amb pell blava em confonia
amb les aigües marines.

A sobre dels unicorns
hi vaig batre gemmes de turqueses
envernissades de brillantor,
entaulant converses amb
àngels i dimonis.

Enmig del pèlag em botarien
foc a sobre d’una nau vikinga
i, ell, vindria a recollir la
meva ànima amb urnes de
cristall.

No, n’era de l’opinió de viure
més empresonaments i amb
glavis diamantins hi vaig
esclatar cadascú dels vidres.

Seria per sempre lliure,
prou d’encarceraments,
d’arrests, d’argolles i, de grillons,
de rodes del Samsara, de Karma
acumulatiu, de déus i, de semidéus
d’entabanadors i, de mentiders.


Hi aniria amb el meu corcer
alat, a les morades primigènies
de la creació, ja n’estava enfartida
dels mons simulats, dels experiments,
i, de les manipulacions.

N’havia segut creada en llibertat
i, ja mai més no n’havia de permetre
tant d’encadenaments.





Adela Payá i Prats
           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada