Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 21 de gener del 2018

UN JORN DE MAR I, DE SOL...

IMATGE.: WWW.PINTEREST.COM



                         

UN  JORN DE MAR
I, DE SOL...


Aquesta matinada
enmig de la mar,
s’han esparpellades
un caramull de flors
enjalbegades.

Un Sol de caramel
les ha esgrogueïdes,
i, en arribar a la vora
a sobre del sorralenc,
li n’han dibuixat
corol.les esblaimades.


Florades de petalines
blanquívoles, al pèlag
de volants arrissats
el vesteixen i,
entre esquitxos de pureses,
un medusa cristal·lina
sura alegrement,
confonent-se amb les
aigües de sal i, de blau.

Besades d’astre candent
pul·lulen com sagetes
roents, des de l’eteri
fins l’oceà, i un núvol
aïllat s’esfilagarsa
en fils de cotó, esparverat
de tanta formosor de turquí.

Aquest capvespre, he marxat
de la riba amb regust
de salobre i, de peix;
les mans porto carregades
de petxines de colors
i, de cargols marins, on
una arpa de neulines
m’agafa estretament
i, em fa saber, què enllà
m’aguaitaran per sempre.

El meu desig d’atzur
s’hi farà evident, només
en mantenir-ne per sempre
aquest vincle, què em lliga
inexorablement a les 
profunditats submarines.






Adela Payá i Prats
  


     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada