Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 16 de gener del 2018

UN INCÍS DE PREÀMBULS...

RUNA DAGAZ




                                    
UN INCÍS DE PREÀMBULS...



Hi seràs al mateix lloc
on farà uns tres anys,
m’hi vaig estar allà.

T’emmirallaràs a l’espill
ben gran, 
i, dels seus passadissos
aprofundits,
emergint des del fons
del cristall,
de sobte,
un donyet entremaliat,
amb una borsa de cuir
a les mans,
et dirà que si vols que et 
llanci les runes.

Jo li vaig dir que si, i em
va sortir la runa <Dagaz>
que hi vol dir: la llum
que succeeix
a l’obscuritat; 
és símbol
de l’amor universal.

També potser que t’hi
asseguis a la mateixa
cadira on jo ho vaig
fer, o que declamis els
poemes, orientat amb la
mateixa direcció que jo
mateixa hi vaig escollir.

Què el mateix focus de llum
t’enllumeni el rostre de moltes
espurnetes i, que sopis
al mateix bar, on hi vaig
romandre.

Fins i tot, que continuïs
oblidadís de les coses més
importants, que segueixis
amb la teva omnipotència
de sempre i, que creient-te
ser <el contemplat>,
el suposat <velló d’or>, només
cerquis adoració i, submissió.

En espillar-te al mirall,
ves amb compte amb el
personatge que et surti,
n’és tot un misteri;
però no et deixis els ulls
a dintre d’ell. Te'ls
esgarraparan amb
unglades de gats.

Una cosa sí que n’és de
ben encertada;
sempre hem sigut, som,
i, serem per tostemps.

Potser a la teva estada,
com la meva, en uns incisos
del passat, ...t’hi trobis 
amb el ressò dels meus mots,
i, sense voler-ho els
entrecreuis ambdós i, no
tens ni idea del que pugui
esdevenir-se’n d’aquest fet. 

Què et sigui de ben lleuger.

Adéu siau ...!





Adela Payá i Prats

  
    
                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada