Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 17 de gener del 2018

LA POESIA, LA MEVA VIDA...




                              
                               

                                
LA POESIA,
LA MEVA VIDA...


La meva poesia de ben humil,
no n’és cos ungit,
ni cames al descobert,
ni braços relluïts,
ni somriure embadalit,
ni rostre jaspiat per
les llunes cridaneres;
tampoc no n’és mural 
expositiu,
ni pintura impressionista,
ni maniquí despullat o vestit,
ni figurí al darrere 
d’una escaparata;
no en té d’ulls en blanc,
ni de dits empastifats 
pels pigments,
ni de cos foradat pels 
coltells enemics,
ni pitram al descobert.

S’hi passeja per sobre del fullam,
hi viu al cor de les flors,
a l'empar dels roures
assassinats;
voleteja amb pètals somrients,
li’n dóna la mà als amics i, 
als hostils, als indiferents
i, als caòtics;
tot ho acull, tot ho estima i, 
tot ho ploriqueja.

S’hi sent en solitud i, 
acompanyada;
tot ho estudia i, ho mira 
a traves de cadascun dels 
seus angles;
ho viu i, ho recrea, 
ho harmonitza
i, ho expandeix.

La meva poesia de ben humil, 
ve a buscar-me a la matinada, 
als capvespres i a les nits;
em dóna la mà i, em mussita un
abecedari inacabable;
em mostra cors ferits i, enaltits;
éssers amb cabells de plomissol
i, amb rínxols enrossits;
mirades que s’estenen envers
els cels i, unes altres que 
s'irradien de foscúries.

Aparences de suposats
companys solidaris,
però que res no els importaria
un dia qualsevol, arraconar-te’n
al quarto dels trastos i les
andròmines.

L’excelsitud del que ha segut,
cobreix els versos de brillantor,
i, una llàgrima cristal·lina,
a sobre del paper, ompli de butllofes,
els fulls que imiten onatges.

La meva poesia de ben humil,
n’és el tros de vida que hi visc
en aquests moments, amb les
seves alçades i, els seus declivis.
Poesia en acció, poesia escampant
estrofes, arran de tot allò, que
hi respira vida..





Adela Payá i Prats

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada