Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 14 de desembre del 2017

BESADES DE FUMAROLES...



Schoenbrunn In Vienna
The Palace Gardens
Painting by Kiril Stanchev




                                       

                                    

BESADES
DE FUMAROLES...!






En un instant de violetes,
abraçats amb peus nuus,
ballàvem ben junts, alhora
que cantàvem;
també rèiem i, semblava
que s’estimàvem;
en vas recitar, mentre
dormia, poemes d’amor.


En marxar del meu poble
et vaig veure com ploraves,
i, no sé quina cosa estranya
s’hi va instaurar al fons
del teu cor, que de sobte,
et va fer retrocedir en el temps.


Els cels canviaren de cromacitats,
les muntanyes se m’hi apropaven,
el Sol m’acaronava les galtes,
i, un reguitzell de papallones
blanques, m’acompanyaven
pels senderols de les llàgrimes.


La Mare Natura, em volia
consolar, ....tu ja no hi eres,
i, mai no podràs saber quan et vaig estimar, de fet, potser,
hi vas marxar perquè en senties por de les volences.


En un instant de violetes,
tot s’ho vam regalar:
els llibres, les besades,
els nostres cossos, els
somriures, les serralades,
el passeig de l’Ovidi Montllor,
la rambla d’en Cervantes,
la Font Roja,
les nostres mirades
curulles d’espurnetes,
la nostra joia, els nostres
poemes...i, aquell amor nostre, què et vas atrevir a llançar-lo per les escombraries.


En un instant de violetes, 
en vam fer rebrolls de poncelles
i, arrencament de petalines.





Adela Payá i Prats
              🍁



       
                                            

                                               

                                     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada