Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 3 de desembre del 2017

CERCANT LES TEVES EMPREMTES...





                           

CERCANT LES TEVES
EMPREMTES...



Ens vàrem perdre a la nit,
sense candeles ni llumins
andarejàvem pels senderols,
i, una Lluna nova no ens volia
fer de fanalet.

Amb ulls mig closos, i peus
què com agulles d’un rellotge
marcaven les dreceres,
xafigava camins de còdols
i, de polsegueres.

A trenc d’alba, m’hi vaig
adonar què tu ja no hi eres
al meu costat, i per molt
que el teu nom el vaig escridassar,
l’eco de les muntanyes
em retornaven síl·laba per síl·laba
el teu apel·latiu, més sonor que
mai ho havia estat.

Et vaig perdre per sempre,
i, mai no sabràs, quantes
vegades hi vaig repetir el mateix
recorregut per tal de trobar-te.
Tresqueres a la matinada,
al migdia, al vespre i, al capvespre,
a mitja nit i, al despuntar
l’alborada.

Cap rastre teu, et vas dissoldre
entre els paisatges, entre les boires
i, les rosades, entre el calabruix
i, els bufarols.

Dóna’m la teva ma de neules,
fes-me saber que no hi estic
a soles, almenys un suau
vestigi teu, que em digui
que existeixis en un altre
indret, malgrat que hi hagis
canviat el teu aspecte per un
altre de més aterridor.

N’estic esgotada de tan d’abandó,
de la mancança dels teus dits,
del teu esguard titil·lant,
de la teva veu emmudida.

Tinc l’enyorança d’aquell confort
que hi sentia,
quan essent bo, tot m’ho feies
veure amb llums de coloraines.




Adela Payá i Prats



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada