Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 12 de desembre del 2017

UNA CREACIÓ...






                        

UNA CREACIÓ...


De formosor colrada,
home clamorós,
fet d’escorces brunes,
i, d’ànima d’àliga;
renascut del temps cristal·lí, 
on les aliances amb les 
lluminàries,
s’excel·leixen a sobre
de les molses benaurades.

T’agenolles al davant
de la Mare Terra,
amb regals què a d’ella
li’n complauen;
són les seves llavors
ancestrals que els ingrats
han substituïdes per unes
altres de plàstic;
agraeixis amb les teves ofrenes
la teva vida inesgotable.

Viatger del temps i, de l’espai, 
amb tantes sapiències i, 
secrets per desvetllar-nos.

Amb grandesa d’esperit, 
només et desvius per cercar 
el millor per a tothom,
i, et gratulis dolçament per
fer-nos obsequis amb les teves
riallades contagioses.

N’ets a dintre del meu cor, 
i, de la meva ment, 
et duc ben resguardat
entre cotons emblavits i, 
lliris blans; entre cançons
i, esguards inacabables.

Dia rere dia,
hi vas recobrant vida;
andareges pels viarons
entortolligats del meu cervell;
i, en adormir-me,
te'n surts instantàniament
entre alenades de somnis. 

Com a guardiana de tot 
allò que hi vaig creant, 
sé que un jorn, et clissaré
al meu davant i, ja no
lluiràs d'invisibilitats.

Aleshores, no sé quina cosa, 
podrà succeir-nos...!





Adela Payá i Prats
              







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada