Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 27 de desembre del 2017

NOSALTRES: UN PAR D’OPOSATS...

Fractal-yin-yang-Ernesto-barreiro





                         

NOSALTRES:
UN PAR D’OPOSATS...


Els teus ulls hi venen de mons
enterbolits, on la seva llum
n’ha segut obscurida per
les besades de lignit.

Emmirallada a dintre d’ells,
la meva imatge no la hi puc clissar;
n’hi ha tanta foscor,
tantes llacunes embrutides,
tants Sols eclipsats,
tantes llunes presoneres,
tants estels opacs.

S’hi barregen tants pensaments
aombrats;
tan sentiments avortats;
tants desitjos penombrats;
què en contemplar-los, fan ganes
d’enlairar-se amb ales ben alígeres.

No cal que et detinguis al meu
davant, ni que vulguis presentar-me’n
aquelles conques enllefiscades,
on la Natura n’ha segut engolida
pels averns.

Marxa del meu costat,
i, no t’atreveixis a envair el meu espai.


Els teus ulls hi venen de mons
enllardats, on la seva llum
n’ha segut emmascarada per
les abraçades d’antracita.

Segueix al teu setí de foscor,
llueix com un bell carbó,
però no hi vulguis
obligar-me a abillar-me com tu.

La teva disfressa em desagrada;
la teva llambregada em dispara
a establir-me’n en uns altres
paratges, ben distants dels teus;
la teva perfídia, mai no em va
seduir, més bé, a l’inrevés,
em va fer defugir-hi amb una
precisió més insistent. 

Mentre tu, hi facis vesprejar els
paisatges, jo, hi aniré enllumenant-los
amb un cúmul de torxes.

Som les dos versions discrepants
d’una mateixa cosa...El par d’oposats
al nostre Univers...!





Adela Payá i Prats
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada