Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 3 d’abril del 2016

FENT NETEJA...







EDGAR DEGAS
( 1834-1917 )
  " La Toilette "




FENT
NETEJA...!



Vull buidar-me’n
del teu nom i, dels
teus cognoms...!


Embolcallar-los
entre dalmàtiques
i, enfonsar-los a les
profunditats de la Terra;
batejar-los de sauló
i, de pedrís;
empolsegar-los de grums
de polsim i, raspallar el
terreny a sobre d’ells,
fins a perdre’ls de vista.


I, sí fos el cas, posar-los
al damunt un símbol de dol.


He de renàixer de bell nou,
sense tenir-ne incrustada
a la meva pell, les dates del
teu natalici;
refregar-me el meu cos sencer,
de totes eixes empremtes teves,
fressades a sobre meu.


Eixalbar-me de pètals límpids
i, enlluentar-me’n amb nous
poliments.
Ressorgir impol·luta dels teus
senyals i, talment renovada,
retornar-hi a iniciar el meu
viarany, amb passes cristal·lines,
sense aturar-m’hi ni una mica,
sense girar la mirada cap enrere.


Vull buidar-me’n
del teu nom i, dels
teus cognoms...!


Ressuscitar a una nova vida...!





Adela Payá i Prats



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada