Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 3 d’abril del 2016

RECORDANT PASSAT...



                         

John William Waterhouse ( 1849-1917 )
Leggende Sirene:
Storia de la Principessa Partenope..



                         

RECORDANT
PASSAT




Els teus ulls,
cargols de colors,
pinzellen closques
amb cercles
d’espirals;
llambregades,
que m’hipnotitzen
de somnis embruixats,
on avui,
a un pèlag de calitges
m’han transportat.


Enllà, enfonsada,
al dessota de l’oceà,
romanc en suspensió,
amb lluernes closes,
morta o caiguda
en letargia dormilega,
esperant que un raig
estel·lar m’hi dugui
per sobre teu.


Volia endinsar-me
a l’interior de les
teves esclofolles i,
 escodrinyar al fons
del teu esguard,
quines imatges cisellades
s’hi amagaven.


Va ser en aquell paratge,
on hi vaig ataüllar
què en un temps passat,
amb mans de vidrier,
tu, el meu cos
modelaves, amb bufaruts
de cristalls candents.


Em feies a la mida
de les teves ullades,
tota en vitralls fosa,
fins que un dia plujós,
em vaig dissoldre de mi
i, tu, t’hi vas
transformar en l’home
 aigualit.





Adela Payá i Prats



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada